Birkalla - Reisverslag uit Gulgong, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu Birkalla - Reisverslag uit Gulgong, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu

Birkalla

Door: Jasper Oudt

Blijf op de hoogte en volg jasper

20 September 2015 | Australië, Gulgong

Na mijn eerste week begonnen aan de training voor het werken op een ranch veel gezien, gedaan en geleerd dat was erg leuk. Na een week op training hebben we een baan aangeboden gekregen iedereen uit mijn groep is vertrokken naar queensland naar verschillende boerderijen ik had als enige een boerderij om de hoek oftewel twee uur rijden. Aangekomen op de boerderij kom je erachter wat in de middle of nowhere betekent. Ongeveer drie kwartier rijden tot dichtstbijzijnde dorp. Op de boerderij doe ik een hele hoop verschillende dingen van vrachtwagen wassen tot veedrijven oormerken zetten en helpen bij andere boeren ook oormerken plaatsen en veedrijven en bij een andere boer helpen met verhuizen. Ze leven hier wel voornamelijk van een bbq bier en sigaretten. Het huis waar ik woon deel ik met eem Canadees en de oorspronkelijke bewoner een oude man alcoholist mist ongeveer al zijn tanden en heb een zwaar accent kort samengevat niet te verstaan. De boer waar ik voor werk is vrij jong vergeleken met de rest van de omgeving, zijn vader werkt er ook en zijn broer is de buurman hier. Verder veel mensen die hier werken en met regelmaat voorbij komen iedereen is erg vriendelijk. Heb het erg naar mijn zin hier blijf hier tot eind november.

  • 20 September 2015 - 07:06

    Ellen Dam:

    Hoi Jasper,
    Leuk om wat te lezen! Klinkt als een jongensdroom, buiten werken bier, BBQ en sigaretten :-). Have fun down under! Grtjs. Ellen

  • 20 September 2015 - 11:47

    Louise:

    Hoi Jasper,
    Goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Dat oormerken daar moet ik niet aan denken maar de rest lijkt me erg stoer. Ben benieuwd waar je wat na eind november gaat doen!! Groetjes van Louise

  • 20 September 2015 - 11:47

    Rob:

    BBQ en bier en sigaretten: moet je je toch een beetje thuis voelen.
    Waar is de dichtstbijzijnde sigarettenwinkel. Te ver weg, dan maar denken aan stoppen.
    Leef je uit en poets je tanden anders krijg je ook zo'n bekkie zonder-under .
    Sterkte en blijf schrijven.
    Gr. Rob en een extra knuffel.

  • 20 September 2015 - 13:13

    Olga:

    Wat jammer nou....., je rookt niet meer ;) . maar waar blijven de foto's van het vee drijven?
    Leef je verder uit en geniet.

  • 20 September 2015 - 15:27

    Marina:

    He Jasper, nee, in the middle of nowhere kennen wij hier niet! Klinkt allemaal heel stoer en als hard werken, een hele ervaring! Lekker door werken! Aan jou hebben ze een goeie! Groetjes, Marina en Steve

  • 22 September 2015 - 12:34

    Ellen Nijhof:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt! Lekker buiten lijkt me heerlijk :-) De bbq, die mis ik nog steeds, net als de bbq-saus! haha, nou geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jasper

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6731

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Augustus 2016

australië jasper oudt

16 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: