Bali Indonesië - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jasper oudt - WaarBenJij.nu Bali Indonesië - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van jasper oudt - WaarBenJij.nu

Bali Indonesië

Door: Jasper Oudt

Blijf op de hoogte en volg jasper

28 December 2015 | Indonesië, Kuta

Even een vakantie in een vakantie, was er aan toe. Het idee ontstond om kerst naar bali te gaan met paar mensen die ik hier heb leren kennen. Dus binnen twee dagen tickets geboekt om twee weken later naar bali te gaan. Met drie uur vertraging vanwege zware onweersbuien boven darwin kwam ik uiteindelijk om 6 uur in de ochtend aan bij mijn hotel in bali om vervolgens half uur later te vertrekken naar gilis een eilandengroep vlak bij bali. Dan leer je onderweg met een minibus naar je boot meteen de verkeersregels van bali kennen, en wat blijkt die hebben ze niet. We zaten in een overvolle bus met alle tassen op schoot, links en rechts inhalen brommers en motoren overal, zelf rondrijden daar staat ongeveer gelijk aan zelfmoord zou het zelf niet willen proberen. Je kunt werkelijk alles huren zonder dat je een rijbewijs nodig heb. Vervolgens op de boot begint het feest al bier drinken met het personeel van de boot is erg gezellig. Eerst aangekomen op gili air om daar paar dagen te blijven het is een prachtig eiland, geen gemotoriseerde voertuigen alleen elektrische brommers fietsen en paard met wagen echt heerlijk om dat eens mee te maken. Heerlijk eten op elke hoek echt super lekker en vers. Op eiland heerlijk rondgelopen verschillende maaltijden geprobeerd en Indonesisch bier(bintang) de stranden zijn op sommige plekken erg mooi maar afval is wel een probleem daar het ligt overal omdat er nergens vuilnisbakken staan en het moet per hand op boten geladen worden om af te voeren dat is wel zonde. Na gili air gingen we na twee dagen naar gili trawangan het party eiland, ook hier weer heerlijk eten we hadden nu eem vrij luxe hotel met zwembad dat was wel erg lekker na twee dagen in de zee liggen. Hier dan toch paar feestjes opgezocht was erg leuk en gezellig maar ook hier zie je dat qua wetten en regels er erg weinig is als personeel ook rustig op het zuipen zet is wel erg grappig na twee dagen hier gingen we terug naar bali voor kerst, we zaten in kuta, overdag is het druk en elk winkeltje probeert je binnen te krijgen om alle echte nepproducten te verkopen, addidas Nike voor ongeveer 4 euro gloednieuw. En dan kan je de prijs nog onderhandelen is erg grappig taxi's zijn bij aankomst 80% goedkoper dan wanneer je net instapt. Overdag hoor je vooral taxi? Transport? Cheap Cheap, good size for You, massage. Maar als het avond wordt veranderd het een beetje dam hoor je Cheap Cheap, mushroom?, sexy massage? Mushroom? Marihuana? Transport? Cocaïne? Mushroom? Taxi? Want some dinner? Please take look? Mushroom? Het eiland veranderd in soort drugsparadijs. Alles is te koop kregen ook tasers aangeboden messen. Dus Nederland heeft de naam en Indonesië de producten. Al met al is het een prachtig land hele vriendelijke mensen heerlijk eten en prachtig landschap om doorheen te rijden.

• 28 December 2015 - 09:21

Louise:

Top Jasper!! Fantastisch verhaal weer!
    Nog spectaculaire plannen voor de Jaarwisseling? In ieder geval een gezond en geweldig 2016 gewenst.
    groetjes van Louise

• 28 December 2015 - 10:50

Olga:

Mooie foto's! Leuk verhaal! het was een zware kerst..

• 28 December 2015 - 11:53

Marina En Steve:

Wow Jasper, weer geweldig veel meegemaakt! Leuk hoor jongen. Nou nog even lekker een New Year's party met nog meer bier.... Gelukkig Nieuwjaar, neefje! En een hele goeie reis verder. Groeten van beneden de rivieren! Marina en Steve

• 28 December 2015 - 12:26

Rob:

Ikke jaloers. Je hebt al bijna meer gezien en meegemaakt dan wij.
    Ja Bali is een heel andere wereld. Als ik jou was zou ik maar zoveel mogelijk proberen te zien of doen.
    Spannend. Goede jaarwisseling (wat eerder dan bij ons).

• 30 December 2015 - 11:29

Evert:

Mooi verslag Jasper, ik zou d'r bijna jaloers/dronken/stoned van worden. Fijne jaarwisseling en heel veel plezier verder.

• 05 Januari 2016 - 14:46

Ellen Nijhof:

Klinkt als een goede kerst! Heerlijk de drukte en de chaos! En nu weer fijn terug in het warme Darwin! Ben benieuwd naar je volgende tripje ;-)