oostkust cairns-brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu oostkust cairns-brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu

oostkust cairns-brisbane

Blijf op de hoogte en volg jasper

16 Maart 2016 | Australië, Brisbane

na een lange tijd in darwin te hebben doorgebracht was ik nu eindelijk aangekomen in Cairns dat was geweldig om weer eens wat anders te zien en vanuit Cairns ben ik gaan snorkelen op de great barrier reef dat was een geweldige dag prachtig om te zien en heel bijzonder om met zeeschildpadden en reefhaaien te zwemmen, uieraard ook nemo en dory gezien en nog heel veel meer soorten vissen in alle mogelijke kleuren met ook koraal in alle mogelijke kleuren, het ziet er prachtig uit en is moeilijk op foto vast te leggen. uiteraard wel geprobeerd maar het mooiste is toch echt met eigen ogen. vanuit Cairns ook naar cape tribulation geweest daar kan je heel goed zien dat het regenwoud de zee ontmoet, ook daar heel veel mooie dingen gezien als bomen en planten en veel vogels en insecten. en heel veel watervallen.
als laatst ben ik nog een dagje naar de tablelands geweest ook veel watervallen en veel verschillend wild, dit is een van de weinige plekken waar je vogelbekdieren kunt zien of zoals ze het hier noemen een platypus, helaas hebben we die niet kunnen spotten.
na Cairns ging ik naar Townsville om naar magneticisland te kunnen gaan. Townsville zelf was niks aan, maar magneticisland was erg leuk. in de ochtend om 6.30 de eerste boot naar het eiland genomen en toen begon ik om 7 uur aan een wandeling die meteen naar het hoogste punt ging en vanaf daar kon ik doorlopen naar de andere kant van het eiland. op de route kwam ik ook de eerste wilde koala tegen, het zijn hele mooie dieren alleen niet snel en je kan heel dichtbij komen. ik heb uiteindelijk het hele eiland rondgelopen in ongeveer 6 a 7 uur.
na magneticisland door naar airlie beach, een klein maar drukbezocht plaatsje erg gezellig met restaurants en kroegen, en vanaf hier mijn tour naar whitesundays georganiseerd. ik werd in de avond opgehaald om naar de haven te gaan voor een boottocht van drie dagen en nachten. we gingen mee op de sollway lass een 112 jaar oud zeilvrachtschip, oorspronkelijk gebouwd in nederland ergens in zuid holland, na een heel leven en drie keer gezonken te zijn dient hij nu als zeilship voor tours naar whitesundays. whitesundays was heerlijk drie dagen lang gestrekt op een boot liggen in de zon beetje snorkelen, wandelingen maken over de meest witten stranden ter wereld, het zand is eigendom van nasa omdat het zo schoon is gebruiken zij het om lenzen te maken voor hun telescopen, verder ziet het er gewoon onwerkelijk uit zo wit en blauw, we hadden ook nog eens prachtig weer en er werd gewaarschuwd voor de zonsterkte het zand werkte als een soort spiegel je verbrand verschrikkelijk snel zonder bescherming. dit waren prachtige dagen. eenmaal terug in airlie beach moest ik mijn spullen weer pakken want ik ging voor een dag naar bundaberg om een rondleiding te doen door de bundaberg rum fabriek, dit wordt in nederland niet verkocht maar is hier de best verkochte rum in het land, was een leuke tour en na afloop natuurlijk een proeverij hier heb ik een glas met rum gehad die kost omgerekend ongeveer 20 euro per glas, nou ben ik geen fijnproever en ik proefde ook niet echt een verschil met andere rum die ze gaven, maar het was zeker leuk en ze winnen wereldwijd met competities veel prijzen voor hun rum. na bundaberg ging ik weer door op naar Rainbow beach om vanaf daar naar fraserisland te gaan, dit eiland is alleen begaanbaar met 4x4 auto's helikopter of vliegtuig. ik deed de 4x4 tour en we mochten ook zelf rijden om de langste zandsnelweg ter wereld, snelweg is het strand en dat is ook start en landingsbaan voor kleine vliegtuigen. dit was erg leuk om te doen en ook het eiland is erg mooi het hele eiland bestaat alleen maar uit zand, en heeft ook veel mooie plekken om heen te gaan het eiland kent meer dan 70 meren en rivieren, we zijn wezen zwemmen bij lake mekenzie dit was een prachtig meer heel schoon en verfrissend. hiervoor moesten we landinwaarts rijden en daar kom je dan echt op terreinrijden uit heuvels op en af en vooral loszand bomen op de weg enzo maar was zeker leuk. daarna richting het kamp waar we slapen, de groep was erg jong en veel van hun hadden goon gekocht, dat is echt meest rampzalige soort drank die je kunt kopen hier twee liter kost ongeveer 10 dollar en dat is echt spotgoedkoop voor australie alleen je wordt er snel dronken van en dag erna ben je meestal waardeloos, ik had met een andere nederlander ongeveer mijn leeftijd maar bij bier gehouden dus we hadden een leuke avond en zagen de andere een voor een omvallen van de goon, we mochten niet lachen uiteraard maar deden dat toch maar. volgende ochtend was het natuurlijk feest met een auto vol katers, we gingen naar een waterbron toe, zo schoon dat je het water rechtstreeks uit de grond kan drinken dat was heerlijk en ideaal om alle waterflessen weer bij te vullen. op het eiland woonde oorspronkelijk een aboriginal stam van ongeveer 5000 mensen, toen de engelsen kwamen om het land te ontdekken zijn ze op dit eiland terrecht gekomen, ze gebruikte de Aboriginals als slaven en om te weten waar schoon water was en wat ze wel en niet konden eten, toen ze dat eenmaal wisten zijn ze naar de enige rotsen van het eiland gegaan en hebben daar alle inwoners van een klif af gegooid en het eiland over genomen. onder andere door dit soort dingen is er nog steeds veel haat onder Australiërs en Aboriginals helaas, na deze dag zijn we weer terug bij het kamp, de volgende dag gingen we naar een meer toe dat in de zandduinen ligt enige hier was dat door de eucalyptus bladeren het meer heel erg groen is geworden maar het schijnt wel heel goed te zijn voor je huid en het meer zit vol met vissen die alle dode huid van je huid eten. na daar te zijn geweest moesten we beginnen met terug rijden naar de boot om weer op vaste land te komen. na nog een nachtje overblijven daar ben ik de volgende dag vertrokken naar noosa, hier vandaan ben ik voor een dag naar Australia zoo geweest de dierentuin van steve irwin, dit was erg gaaf om te zien veel mooie shows maar ook laten ze zien wat zijn doel was en dat is om al het stropen stop te zetten uitstervende soorten te redden, zoals hij zelf zei hij is op aarde om de dieren te redden, het was een leuke dagje uit. daarna weer terug naar noosa hier eigenlijk gewoon paar dagen heerlijk rustig aan kunnen doen en van de omgeving kunnen genieten. na aantal dagen noosa nu aangekomen in Brisbane een leuke stad niet zo massaal als sydney, nu proberen weer wat werk te vinden.

  • 16 Maart 2016 - 09:53

    Louise:

    Hoi Jasper,
    Wat een fantastisch verhaal weer!! Volgens mij haal je wel alles uit je trip wat erin zit. Fijn dat je ons laat mee genieten. Pas goed op jezelf en veel succes met je baan in Brisbane.
    Groetjes van Louise

  • 16 Maart 2016 - 11:50

    Rob:

    Een lust om te lezen en te zien. Ik word steeds jaloerser. Profiteer van je vrijheid en ik hoop dat je nog veel avontuurtjes gaat meemaken.
    Rob

  • 16 Maart 2016 - 12:51

    Olga:

    Ik wist het allemaal al een beetje, maar wat een leuk verhaal. en die foto's. Man, wat mooi!

  • 17 Maart 2016 - 17:14

    Marina:

    He Jasper, wat een verhaal weer! Klinkt allemaal geweldig! Lekker werken in Brisbane. kusje uit Eindhoven XX

  • 02 April 2016 - 02:42

    Ellen Nijhof:

    Hey Jasper! Kom er net achter dat ik dit bericht nog niet gelezen had. Wat klinkt het allemaal weer herkenbaar en het maakt mij weer jaloers dat ik in NL ben en niet in Ozzie. En wat betreft de goon, als je de juiste smaak hebt, is het best te drinken ;-)
    Hoop dat je ondertussen al een baan hebt kunnen vinden en dat je het naar je zin hebt in Brisbane! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jasper

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6739

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Augustus 2016

australië jasper oudt

16 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: