Alice springs - uluru - Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu Alice springs - uluru - Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu

Alice springs - uluru - Kings Canyon

Door: Jasper Oudt

Blijf op de hoogte en volg jasper

09 November 2015 | Australië, Alice Springs

Heb de boerderij verlaten en ben vertrokken naar Alice springs toch wel grappig dat vliegen goedkoper is dan de bus of trein. Ik ben eerst voor een nacht naar Sydney geweest om vervolgens met vliegtuig naar Alice springs te vertrekken ik kwam van 23 graden en regen in 40 graden en kurk droog. Het land is erg mooi hier erg open en uitzicht is adembenemend en doet zijn naam red desert eer aan. Na aankomst heb ik niet zoveel gedaan vroeg naar bed vertrokken en heerlijk uitgeslapen na lange tijd. Vervolgens ben ik naar reptielen huis hier in de buurt gegaan waar ze een heleboel reptielen lieten zien die hier in Australië voorkomen was erg mooi en interessant om te zien, mocht ook nog een python, bearded dragon en bleu tongue skink vast houden. Volgende dag werd ik om zes uur opgehaald voor de tour naar uluru en Kings Canyon. Eenmaal na aankomst op de plek waar we de nacht door gingen brengen kregen we lunch om vervolgens naar uluru te vertrekken. Het us een enorm park en ook erg mooi en indrukwekkend om te zien hier kregen we het verhaal van de aboriginals te horen wat uluru voor hun betekent. We gingen nu alleen naar informatie centrum over uluru en hoe de aboriginals leefden. We zagen uluru toen wel op afstand. Tegen het eind van de dag gingen we naar zonsondergang kijken en dan is het heel mooi om te zien hoe uluru veranderd van kleur ze noemen het ook magic of uluru. We gingen daarna terug naar onze kampeerplaats. De volgende ochtend om vier uur moesten we opstaan voor de wandeling rondom uluru voor het te warm werd, we waren wel verplicht minimaal 3 liter water per persoon mee te nemen dat is ook bij wet vastgelegd hier. De wandeling was erg mooi alleen afkoelen doet het niet echt in de nacht de ochtend had wel veel wind alleen dat voelt aan als een föhn. En er zijn zogeheten sensetive spots daar mag je geen foto's van maken omdat het volgens aboriginals daar moet blijven en niet mee naar buiten mag worden genomen. Na de wandeling kregen we nog eem stuk langs uluru met een lokale aboriginal die daar op het park woont. Het was heel bijzonder en interessant wat hij kon vertellen over een aantal plekken langs uluru en hoe het werkt binnen hun gemeenschap. Ik kan echt aanraden om hier een kijkje te nemen mocht je in de buurt zijn. Na de rondleiding gingen we naar Kings Canyon resort om daar te gaan zwemmen en te genieten van het uitzicht. Na het eten zijn we opzoek gegaan naar slangen en we hebben er een gevonden een python.de volgende ochtend weer vroeg opgestaan om vier uur om de wandeling over Kings Canyon te maken je moet er vroeg zijn bij weersvoorspelling van 36 graden of meer sluiten ze de berg om negen uur voor de veiligheid aangezien ze in het verleden hoop mensen van de berg af moesten halen vanwege oververhitting en uitdroging. De eerste trap die je op moet heeft als bijnaam heart attack dat us vrij stijl omhoog op een scheve trap, was inderdaad zwaar om zo een end omhoog te lopen maar eenmaal boven is het uitzicht prachtig en de rest van de tocht valt reuzen mee. Het was een prachtige omgeving volgens de aboriginals worden in de bergen de zielen van strijders bewaard. Na afloop van de wandeling gingen we terug naar Alice springs en zat de tour erop. Ben nu nog paar dagen hier em vertrek dan met een tour richting darwin.

• 09 November 2015 - 15:28

Olga:

Leuk verslag en mooie foto's

Olga

• 09 November 2015 - 20:33

Louise:

Hallo Jasper,
    Wat een fantastische tour door hartje Australië heb je gemaakt. Dit staat op ieders bucket list en jij BENT er gewoon! Leuk om te horen dat het goed met je gaat en dat je zulke geweldige dingen doet. Blijf beseffen hoe geweldig dat is, ook al voelt het nu misschien 'gewoon'. Goede reis naar Darwin.
    Groetjes van Louise

• 10 November 2015 - 08:55

Marleen:

Wauwie! wat onwijs gaaf! Een beetje jaloers mag wel toch?
    Wat een geweldig gave foto's! wat een enorme vlakte moet dat zijn geweest zeg! Het is waarschijnlijk niet vast te leggen op foto?!

Geniet van je volgend avontuur!

Xxx

• 10 November 2015 - 13:02

Rob:

Fantastische omgeving. Geniet er maar van zolang het kan en prettige voortzetting.
    Knuffel Rob

• 11 November 2015 - 19:59

Ellen Nijhof:

Klinkt goed de Uluru, volgens mij voel je je enorm klein als je daar in zo'n vlakte van niets en met zo'n enorme berg staat! Goede reis naar Darwin!

• 12 November 2015 - 08:31

Marina:

Ziet er indrukwekkend uit Jasper Wat gaaf dat jij daar nu bent en dit allemaal kan meemaken.
    Ga je in Darwin weer werken of ben je nu aan de rondreis bezig?
    Zijn de Australiërs een beetje aardig voor je? Toen Opa in Australië was vond hij het maar een 'rauw' volkje, beetje lomp.
    Goeie tijd verder, groeten uit Eindje van Steve en Marina