Alicesprings - Katherine - darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu Alicesprings - Katherine - darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van jasper oudt - WaarBenJij.nu

Alicesprings - Katherine - darwin

Door: Jasper Oudt

Blijf op de hoogte en volg jasper

20 November 2015 | Australië, Darwin

De hitte van Alice springs ingeruild voor de hitte van darwin met een geweldige tour we vertrokken eerst richting devil's marbels (karlu karlu) dit zijn een verzameling grote stenen ballen, het is ook een heilige plaats voor aboriginals, een van de ballen lag op het graf van John mcdouall stuart dat was de eerste ontdekkingsreiziger die de woestijn doorgegaan van adelaide naar darwin. In de jaren vijftig is devil's marbels terug gegeven aan de aboriginals maar die wisten dat die steen nog ontbrak en wilde perse die steen terug. Vervolgens door reden richting ons kampterrein om daar lekker niks te doen en van de uitzichten genieten. De nacht hebben we buiten door gebracht op stretchers en een aantal in eem swag dat is eem opgerolde matras met dek bed in een waterdichte canvasdoek. En zoals de aboriginals het noemen hun 5 miljoen sterren hotel. In de ochtend vertrokken we weer verder richting daly waters pub de enige kroeg tussen Alice springs en Katherine. Hier hadden we een uur om te lunchen en te zwemmen dat was erg lekker, vervolgens reden we door richting bitter spring hier gingen we ook zwemmen. Een natuurlijke bron waar water van ongeveer 33 graden uit de grond komt, heel verkoelend was het niet maar was wel erg leuk en mooi om te zien. Vervolgens reden we weer verder richting ons kampterrein waar we een onthaal kregen van wallabies, soort miniatuur kangaroe en deze waren ook erg gewend aan mensen daardoor konden wij ze rustig eten geven ze kwamen het gewoon uit je hand halen.enige verschil verder qua dieren is dat we hier uit de buurt van het water moesten blijven vanwege krokodillen. Nu de nacht in tenten doorgebracht en gelukkig hebben ze overal ventilatoren het was overdag ongeveer 43 graden met een luchtvochtigheid van 50% dus erg lekker plakken. De volgende dag gingen we weer verder richting darwin met nog twee stops de eerste is Katherine gorge hier een wandeling gemaakt en dat was erg leuk en mooi maar ook warm, heel veel afkoelen doet het niet. Daarna zijn we paar kilometer verderop gestopt om hier te zwemmen in eem meer met een waterval erbij was ook prachtig om te zien. Vervolgens zijn we dan in darwin aangekomen om daarna met de hele groep nog gezellig iets te eten en te drinken. Het is een gezellige en kleine stad waar wel veel gebeurd en te zien is. Dit is de enige australische stad die gebombardeerd is in de tweede wereldoorlog daardoor is alles in darwin vrij nieuw. Hier blijf ik tot ongeveer eind januari ga werken voor een verhuisbedrijf, daarna wil ik een tocht maken langs de nationale parken rondom darwin om vervolgens richting Cairns te gaan en dan de oostkust langs te reizen.

• 20 November 2015 - 07:53

Leonie:

Hey Wereldreiziger,

Wat klinkt het weer goed. En je bent verhuizer geworden ja? Haha leuk!

Dikke knuffel Leonie

• 20 November 2015 - 08:44

Olga:

Helemaal naar Darwin om als verhuizer aan de slag te gaan ;-).
    Leuk verhaal weer.

• 20 November 2015 - 08:59

Louise:

Hoi Jasper! Wat een fantastische tocht weer! Heel leuk dat je er zo uitgebreid over schreef. Puur genieten! Veel succes bij het verhuisbedrijf. Krijg je weer andere 'mates'. Ben benieuwd hoe je de 'feestdagen' in de warmte gaat ervaren. Groetjes van Louise

• 20 November 2015 - 11:14

Karin:

Wauw je hebt er weer een hele reis op zitten zo te zien!
    Maar klinkt wel heel gaaf en goed!
    Succes en veel plezier met je nieuwe baan (is weer is wat anders:P) en met je tijd daar in Darwin!

Groetjes Karin

• 20 November 2015 - 21:27

Marina:

WOW! Klinkt weer geweldig, Jasper. En verhuizen met 43 graden lijkt me ook best plakkerig! Maar wat een mooie reis, je maakt heel wat mee!

• 21 November 2015 - 10:58

Rob:

Nondeju wat een heerlijke reis man. De hitte is natuurlijk niet zo, maar denk maar af en toe even aan Nederland met zijn stormen en regen en kou.
    Genieten en ga door met zulke mooie foto's maken.

• 21 November 2015 - 20:30

Ellen Nijhof:

Klinkt alsof je je nog steeds goed vermaakt! En kijk uit voor die zoetwaterkrokodillen want die zijn heel snel (heb ik van horen zeggen)! Petje af dat jij gaat verhuizen met die hitte! Alvast fijne feestdagen daar en stuur maar wat zon en warmte deze kant op ;-)

• 22 November 2015 - 11:13

Willem:

Je kan hier ook wel iemand verhuizen. :) en volgend jaar weet ik er nog wel een paar?